zoeken
   




De gele dag20.02.2018

als je heel goed naar de foto's kijkt zie je direct welke dag we zijn want je kon er echt niet naast kijken.
wat hebben we vandaag allemaal gedaan : allemaal iets geels gezocht in de klas - krullenbol gedaan met de linten (rondjes draaien) - zonnestralen scheuren en rondom rond opkleven - geluisterd naar het verhaal van de egel en ze moesten zelf raden waarom ik juist dat verhaal wilde vertellen....we hebben ook met springballetjes gespeeld en iedereen moest zijn eigen balletje blijven volgen (MOEILIJK HOOR!!!!)
wie niet aan het werken was kreeg als opdracht :
  • eendjes vissen
  • knippen in de 4 hoofdkleuren en de snippers in het juiste kleurenmannetje stoppen
  • gekleurde wasspelden op de bloemetjes steken (juiste kleuren bij elkaar)
  • gekleurde stokjes juist op de voorbeeldjes leggen
  • voorwerpen sorteren in de juiste buizen































 
de rode dag19.02.2018

vandaag zijn we gestart met onze kleurenweek en je kon er zeker niet naast kijken dat we de rode dag waren, want waar je ook keek in de klas, rood kwam je tegen, het viel zelfs de andere juffen direct op. we vonden het ook heel tof dat zelfs de juffen mee deden. benieuwd of het morgen ook zo opvallend zal zijn dat het de gele dag is.
bij Juf Hyacinta hebben we allemaal een rode ballon bestempeld want ah ja, we zijn de rode dag. bij juf Ann moesten we eerst allemaal iets halen in de klas dat rood was en daarna heeft ze nog een verhaaltje verteld over rode laarzen. daarna moesten we een doos schilderen in het zwart. oei, dat was voorzeker een beetje fout....maar de juf heeft het allemaal uitgelegd want ze wil met ons een spelletje maken en daarvoor hebben we een zwarte doos nodig. op het einde van de rit, zagen we er allemaal precies uit zoals zwarte piet...
de activiteiten die we deden als we niet aan het werken waren hadden ook allemaal met de kleuren te maken.
  1. vissen en de eendjes dan op de juiste grote eend leggen
  2. draaien aan het rad en die parels dan op de ketting steken
  3. mousse parels op de juiste chenilledraad steken : rood bij rood.....

Elise, Bekir en Raphaël zijn vandaag gestart in onze klas en we hopen dat ze het heel leuk vonden en morgen terug met onze willen komen werken en spelen. Gilles is nog thuis met de windpokken maar komt later deze week ook samen met ons werken en spelen.

 

 






































 
carnaval in de klas09.02.2018

het was vandaag toch wel een zotte dag met al die verklede kids in de klas. wie zat er nu allemaal in onze klas, een mens zou het op den duur niet meer weten. de kids vonden het in elk geval super en hebben heel erg genoten, gewoon al van het feit dat ze de hele dag verkleed mochten zijn. je hoorde hen in elk geval niet klagen en er was direct ambiance vanaf de eerste minuut




 
 
 

































 
HIEPERDEHIEP HOERA voor MATTIZ !!!07.02.2018

vandaag is Mattiz 4 jaar en dat hebben we heel vrolijk en uitbundig gevierd. de ambiance zat er al vanaf de eerste minuut in. maar ja, ze zijn ook wel al wat gewoon hé, het is deze week een echte feestweek. Mattiz heeft de hele dag gestraald en hij heeft er van het begin tot het einde van genoten, het was leuk om te zien. wat was hij ook trots dat hij met zijn minion câke'jes mocht rondgaan en het mag gezegd zijn : ZE WAREN SUPER LEKKER......
na het vele vieren hebben we nog één werkje gedaan en dat was : we kregen een blad met 4 figuren op en we moesten ze goed bekijken, daarna kregen we verschillende prentjes en dat moesten we aan de juiste figuur koppelen, hoe beter we keken, hoe vlotter het ging en natuurlijk leerden we ook alles juist benoemen.



















































NIET VERGETEN, MORGEN IS HET DE ZOTTE CLOWNSDAG...HOE ZOTTER HOE BETER....DUIK MAAR EENS GOED IN DE KAST EN HOE MEER FOUTE COMBINATIES HOE LEUKER....VOOR EEN KEER MAG HET NU....
 
HIEPERDEHIEP HOERA voor NONA !!!06.02.2018

in de vakantie wordt Nona 4 jaar en dat hebben we uitgebreid gevierd. ik moet zeggen : het was een hele sfeervolle en uitbundige verjaardag met Nona op kop van enthousiasme. ze heeft wel een hele zotte ballon gekozen want de eerste keer duurde het heel lang voor hij tevoorschijn kwam maar de tweede keer moesten de juffen helpen zoeken want hij was spoorloos verdwenen, hij had zich SUPER GOED verstopt.
we hebben ook mogen genieten van hele lekkere pannenkoeken, waarvoor dank, ze VLOGEN de deur uit, rechtstreeks in de mond van de kids, we hadden handen tekort om ze rap genoeg te kunnen opwarmen en smeren.
we hebben ook wel nog wat gewerkt maar hier zijn geen foto's van : we leerden hoe je een matrix moet maken en we kleefden de gekke snoeten bij de juiste foto's en soms moesten we heel goed kijken want nu en dan deden ze een beetje hetzelfde.
de dag sloten we af met een bewegingsmomentje met de doekjes en de kids vinden dit keer op keer een topper.




































 
HIEPERDEHIEP HOERA voor RANIM !!!05.02.2018

vandaag zijn we gestart aan wat toch wel een hele feestelijke week wordt. vandaag was het eerste feestje want in de vakantie wordt Ranim 4 jaar en dat hebben we gevierd. en dat er ambiance in de keet was dat kan je wel zien. Ranim heeft er dan ook volop van genoten. met feesten alleen hebben we natuurlijk onze dag niet gevuld. we leerden vandaag ook lezen. HMMMMM hoor ik jullie denken, wel wij moesten een clown schilderen en dit hebben we moeten doen door het stappenplan op ons blad nauwgezet te volgen, dus ja, wij kunnen lezen, daar kijken jullie wel van op hé.





















  


























  












 
En we blijven er de ambiance inhouden02.02.2018

het blijft een vrolijke boel in onze klas want verkleden dat vinden wij de max. alhoewel sommige toch ook wel triestig kunnen kijken als je het fototoestel uithaalt en dan moet je weten dat ze staan te springen om zich te mogen verkleden,....die foppertjes toch
het is wel zo dat er ook eens goed nagedacht moet worden. de eerste opdracht die we kregen was dat we de figuren moesten herkennen die verstopt zaten achter de confetti en dat was wel heel goed kijken of je was gefopt. de 2de opdracht was een dierentoren maken zoals het voorbeeld op ons blad en oh, wat is de verleiding toch soms groot om eens opzij te kijken naar je buurman of buurvrouw maar dan was je eraan voor de moeite want iedereen had een andere toren op zijn blad. foei die juf toch...
we luisterden ook naar een verhaaltje van een poes die naar een feest moest en adhv de omschrijving moesten wij raden hoe hij zich zou verkleden. soms was dit heel gemakkelijk maar oei, soms moesten we toch wel heel lang zoeken of misschien waren de tips van juf Ann niet zo goed (wie weet!!!)
deze namiddag mochten we dan ons clownshoedje versieren met stickers en dat vonden we zeer tof om te doen, we kijken er al naar uit tot het helemaal klaar zal zijn...spannend hé!














































 
1 2 3 4...HOEDJE VAN HOEDJE VAN...1 2 3 4 MAAR TOCH NIET VAN PAPIER01.02.2018

We hebben vandaag terug een heel gevulde dag gehad, we zijn nl begonnen met het schilderen van onze clownshoed en ondertussen waren er zich kids aan het verkleden, speelden er in de ontdekbak en maakten er sommige gekke hoeden voor op hun hoofd en Viktor vond de zijne toch wel heel cool en ik moet zeggen : zijn hoed zou niet misstaan bij de creaties voor waregem koerse. na de speeltijd was het dan terug tijd voor krullenbol : we leerden slingers tekenen, zowel met de linker als de rechterhand, we deden dit eens al stappen, stilstaand. we leerden ook rondjes tekenen en op het ritme slaan. maar bovenal we beleefden er super veel plezier aan. daarna hebben we yoga gedaan en als afsluiter in de bewegingshoek moesten we prenten van Jules en zijn hoedje nabootsen en er zaten toch wel enkele pittige bij. in de kring luisterden we daarna nog naar een liedje van de clown : vrolijke stuk : zwieren en zwaaien met ons doekje, triestige stuk : wenen zoals ook een echte clown dat kan en onze ogen deppen met ons doekje. jammer dat ik dit niet kon filmen want het was zooooo schoon en bij sommige echt, je zag dat alle snoetjes zich ongelooflijk inleefden in de muziek, maar het probleem is natuurlijk als ik stop, dan stoppen zij ook.
deze namiddag hebben we dan nog de voeten voor onze clown versierd : de resultaten van onszelf als clown kan je bewonderen aan ons raam. we hebben daarna ook nog een figuurtje moeten kleuren en deze moet dienen om onze eigen clownshoed te tooien. carnaval vieren, amaai, dat zijn toch wel drukke maar ook toch oh zo spannende dagen
 




































 
Strikje31.01.2018

Onze clown die we van onszelf aan het maken zijn is bijna af, vandaag mochten we het strikje versieren door er strepen op te tekenen.natuurlijk hebben we ook de waarneming gedaan van de meegebrachte kledij. de juf dacht : ik doe ook eens zotjes mee en zo onstond er een selfie.
Jules was ook heel verdrietig want hij was zijn narrenkroon kwijt, gelukkig heeft de directeur van zijn school voor een oplossing gezorgd....vraag dit maar aan jullie kids....










  


 
hoe zotter, hoe leuker30.01.2018

tijdens deze 14 dagen is onze leuze zo nu en dan : hoe zotter, hoe leuker en verkleden is voor de kinderen één van de top activiteiten. er zijn al een aantal kinderen die iets hebben meegebracht voor in onze verkleedhoek maar het zou natuurlijk voor de kids die nog niets hebben mee gebracht , veel leuker zijn moest er ook iets van hen tussen zitten. je hoeft echt niets te kopen, duik eens in je kleerkast : een bloesje van jezelf, een hemd van de papa, dat jullie niet meer dragen, een oude gilet van jezelf of opa of oma, een oude pet, zotte hoed, een oude pruik....dit zijn voor de kids schatten....dus ik doe een warme oproep aan de kids die nog niets meehadden : help onze verkleedhoek uitbreiden. spelenderwijs leren ze hier ook heel veel : schoenen zelf aan en uit doen, sluitingen dichtdoen, kledingstukken alleen leren aandoen (kortom zelfredzaamheid bevorderen) zich eens inleven in iemand anders, rollenspelletjes spelen, eens zotjes doen...kortom te veel om op te noemen
we zijn bezig met een werkje waarbij we onszelf omtoveren tot clown en wat hebben we hier vandaag aan gedaan : onze hoed schilderen volgens voorbeeld, bekleven bol van onze strik met zelfgedraaide balletjes en ook onze buik hebben we nog versierd dmv de knikkertechniek. deze namiddag deden we dan nog een bewegingsactiviteit van krullenbol

 











 
pag.

1

 

2

 

3

 

4

 ...

5

... 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

 

11

 

Abonneer nu op onze RSS-feed met de laatste updates!