zoeken
   


pe  
Ann Vercruysse  


bijna jarige Jules15.09.2014

nog 4 keer slapen en onze Jules is jarig, het aftellen is begonnen en we kijken vol verwachting en spanning uit naar zijn verjaardag zelf. we moesten nu ook al oefenen om kaarsjes uit te blazen en dat hebben we een beetje origineler aangepakt want we hebben verschillende voorwerpen genomen en geprobeerd om die weg te blazen. juf Ann heeft zo nu en dan wel eens een douche gekregen. spelenderwijs ontdekten we zo dat sommige voorwerpen toch wel wat te zwaar waren en moesten we schateren omdat bv pluimpjes ver in de lucht vlogen. we hebben ook onze eigen kroon gestempeld en als nevengroepje mochten de kids taartjes maken met plasticine en echte verjaardagskaarsjes en dat vonden ze heel leuk. Luca had ballonnen mee en natuurlijk hebben we daar ook mee gespeeld en juf Ann deed toch wel wat zotjes met die ballon en het was alle hens aan dek in de klas. na de speeltijd in de namiddag moesten ze al hun gerief in de boekentas steken en ik zei : wat duurt dat lang, het duurt zo lang dat ik er van in slaap val. en ik begon een beetje te snurken en te doen alsof ik sliep. de kids hadden een hele hoop plezier en riepen uit zichzelf : wakker worden!!!, ik speelde of ik amper wakker kwam en er waren er bij die bijna niet meer bijkwamen van het lachen. ik denk dat het 6de leerjaar boven onze klas wel eventjes in hun haren aan het krabben waren want heel stilletjes verliep dit toch niet allemaal.

 




































 
eetbare boekentas maken11.09.2014

vandaag hebben we een eetbare boekentas mogen maken, hoe hebben we dit gedaan : eerst kregen wij een koekje en daarna mochten we met een mes chocopasta uit de chocopot halen (oei oei, de chocopot zag er niet meer uit op het einde!!!) en dit moesten we dan open smeren op ons koekje. op het einde kregen we van de juf een spaghettisnoepje en een smartie en daarmee moesten we ons koekje versieren. de juf bracht dit alles aan aan de hand van een tafelpoppenspel en ik ging met mijn vinger wat choco uit de pot halen en amaai, Lotte gaf van katoen hoor, ze zei direct luid en duidelijk : DA MAG NIE ! JE MOET DA MET EEN MES DOEN !!!, de kids hadden tijdens het poppenspel heel veel plezier want met momenten zaten ze te schateren van het lachen, het werkte zo aanstekelijk dat zelfs ik moest mee lachen. eenmaal alle koekjes gesmeerd waren was het smultijd!!!
 






































 
handen wassen09.09.2014

vandaag hebben we heel veel gespeeld en gewerkt maar we hebben vooral ook geleerd hoe we onze handen moeten wassen na een schilderbeurt, want velen denken dat je handen proper worden door gewoon eens je handen in het water te stoppen maar ze vergeten dat ze ook nog moeten wrijven. de juf bracht dit aan adhv een fotoboek dat we moesten volgen en hopelijk weten we nu allemaal hoe we een handen-wasbeurt efficiënt moeten aanpakken.
 














 
 


 
vriendjes08.09.2014

vandaag hebben we geleerd dat beertje Brom de dikke vriend is van Jules en we hebben ook een grappig versje geleerd over beertje Brom en het leuke is dat we zo heel laag mogen praten zoals beren nu eenmaal doen. we kregen daarna allemaal een beertje en dat moesten we bestempelen en de kunst op zich is : zorg dat je beer niet wegloopt en zorg ervoor dat hij helemaal bruin wordt...aan ons de kunst om die 2 zaken in orde te laten komen. toen iedereen hiermee klaar was zijn we overgeschakeld naar een denkwerkje. we moesten nl de juiste boekentas aan de juiste kapstok hangen. eerst hebben we dit samen in de kring gedaan met grote gekleurde boekentassen, daarna hebben we het samen gedaan op het kleine werkblad en daarna kregen we elk ons blad en mochten we het alleen proberen. de juf vertelde ook nog een verhaaltje over 2 beren en de dag hebben we afgesloten al puzzelend. het was een dag boordevol ervaringen.




































 
 


 
afsluiter van de eerste week05.09.2014

vandaag was het de laatste dag van de week maar dat wil daarom niet zeggen dat we minder gedaan hebben in de klas. de juf heeft een verhaaltje vertelt van Jules die naar de klas ging en daar was er ook een meisje aan het wenen en wij wisten de oplossing want de kids vertelden zelf : de mama's en de papa's komen "altijd" terug. daarna moesten we op de zelfgeschilderde boekentas onze eigen foto zoeken en daar onze eigen symbool bij kleven, dat lukte natuurlijk prima, maar vanaf volgende week moeten ze een ander symbool bij de juiste persoon kunnen kleven en dat is al heel wat moeilijker. we hebben vandaag ook ons eigen symbool gevingerstempeld en we mochten maar 1 vinger gebruiken maar er waren er toch bij die voorzeker begrepen hadden dat juf gezegd had 1 HAND !!! die hadden pech want ze hadden veel werk om hun handen weer proper te krijgen. de kunst was ook dat we moesten stempelen en niet wrijven maar de verleiding om toch te wrijven was soms wel heel groot want ach ja, dan ben je wel veel vluuger klaar hé!!! dan had de juf nog een activiteit voor ons in petto : scheuren. amaai dat is pas moeilijk hoor, die knijpertjes deden toch niet altijd wat wij hen vroegen, maar ze zeggen altijd : oefening baart kunst.
 














 






 








 
 
 
de boekentassendag04.09.2014

hoho, vandaag hadden wij een druk programma hoor want we hebben heel veel gedaan. we moesten eerst allemaal onze boekentas gaan halen. de juf gaf ons dan allerlei opdrachten : zet de boekentas op je hoofd, zet ze op je voeten....daarna toonde de juf foto's van Jules met zijn boekentas en wij moesten dat nadoen. eenmaal we dat goed onder de knie hadden kregen we allemaal een blad met Julen op die zijn boekentas op verschillende plaatsen houdt en wij moesten de 2 dezelfde bij elkaar zoeken, dat was niet altijd gemakkelijk hoor want we moesten heel goed kijken en de juffen vroegen dan ook nog eens om te verwoorden waar de boekentas juist was. toen we dat allemaal achter de rug hadden hebben we ook nog allemaal een Jules moeten kleuren met wasco en last but not least : een appel versieren met de knikkertechniek. je merkt mama en papa dat we vandaag hééééél veel gewerkt hebben. we zullen allemaal goed slapen.
 















 
onze tweede dag02.09.2014

er waren toch wel al wat meer waterlandertjes dan de eerste dag (maar dat was te verwachten hé, want nu wisten ze wat er juist ging gebeuren, mama en papa gaan nl voor een hele tijd weg en dat vinden ze soms super lastig) maar deze waren ook vlug over, eenmaal we goed gelanceerd waren in de kring en we allen begonnen te werken en te spelen was het verdriet van iedereen over. we hebben vandaag onze hersenen al goed mogen pijnigen en ook onze vingers moesten heel soepel gemaakt worden om te kunnen knippen, gelukkig heeft iedereen nog zijn tong en al zijn vingers.

 

























 
mijn eerste schooldag01.09.2014

vandaag was het voor velen onder ons een hele spannende dag want we mochten voor de eerste keer naar de klas. de ene kwam gezwind binnen en  bij de ander was het een beetje met afhangende schouders en de bijhorende traantjes. gelukkig konden de knuffeltjes en fopspenen toch wel de nodige troost geven en zo kwam iedereen tot rust. er zaten er ook een hele boel bij die konden gieren zoals "paptaartjes" (zoals wij op zijn westvlaams zeggen) als juf eens grappig deed met Jules. we zijn er ook al direct ingevlogen om te schilderen en de kids waren toch wel enthousiast, er waren er zelfs bij die het zagen zitten om er 2 te schilderen, dat belooft.
 
 






















 


 
pag.

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 ...

8

... 

Abonneer nu op onze RSS-feed met de laatste updates!